Thursday, December 5, 2013

orang alim dan warak menjadi Tuhan di Masjid




secara jujurnya, saya memang takut dan tak suka pergi ke masjid dan surau di malaysia ni. 

bukan sahaja khutbah dan pengajiannya penuh penghinaan kepada org lain, malah juga tindakan2 ahli masjid dan surau kadang kala amat bengis dan menakutkan. 

dulu, saya Imam di Surau al-Muttaqin, dalam sebuah kampong di Kuala Pilah semasa saya belajar disana pada tahun 2008

kemudian, imam di masjid UITM Kedah. malah menjadi seorang AJK MASJID dan menjaga program2 masjid. 2009

namun, selepas saya dikatakan sebagai "pencinta ahlulbayt", bengis2 mereka(orang masjid) mula timbul dan kemudian penuh fitnah dilempar. termasuk ahli2 dan pimpinan jemaah kampus sendiri ketika itu. 

bukan sahaja itu, malah, mereka menjadi informer kepada musuh untuk menjatuhkan ahli jemaah sendiri. 

barangkali, inilah yang Marx katakan dalam bukunya, "agama itu candu". 

selain itu, ada banyak lagi yang saya amat tidak bersetuju dengan cara masjid di malaysia. 

nanti kita panjangkan lagi isu ini. 

pesanan buat mereka yang suka menjadi "alim dan warak" di masjid, sila lah bersikap berlapang dada kepada mereka yang susah dan meminta-minta di masjid. 

bukannya menghukum dan memainkan peranan sebagai malaikat maut. 

Polis diharap ambil tindakan kepada si pembelasah dan pemukul yang terdiri daripada org2 yg "alim dan warak" ini. 

sebaiknya hukum penjara seumur hidup agar tidak membinasakan nyawa orang lain. 


Sunday, December 1, 2013

mengenai Ustaz Kazim dan faham istilah "pendakwah bebas"

membaca tulisan tok guru adalah kegemaran saya. 

segala tulisannya yang pernah ditulis dan diterbit oleh annual bakri ada di rumah. 

kalau bukan saya yang beli, bapak saya beli. 

berkenaan dengan tulisan tuan guru hari ini. yang dipapar oleh malaysian insider. 

tok guru bertegas, mengenai sikap dan perangai ustad kazim alias. yang dilantik menjadi MT UMNO. 

tok guru bertegas, bahawa ini lah akibatnya apabila ulamak mengambil sikap menjadi pendakwah "bebas".

ya, menurut jessemin conrad, non partisan itu tidak bagus. 

namun, apa yang dilihat hari ini mengenai sikap para ulamak dan pak ustad, ialah mereka yang punya kepentingan atau penglibatan dalam sesebuah organisasi politik, namun hanya untuk merabuni mata mereka yang naif melihat, mereka meletakkan nama "pendakwah bebas". hanya untuk merabuni, mengaburi mata kita. 

berbeza dgn non-partisan yang benar2 ditulis oleh Dr Sam Smith, ia meletakkan istilah non partisan itu sebagai perkara yang bagus dlm usaha mencapai demokrasi dan cita-cita keamanan khususnya untuk warga amerika ketika itu. 

namun, ada pihak yg meletakkan istilah non partisan itu hanya sekadar isitilah "bebas" tanpa melihat adakah benar2 orang itu anuti fahaman "non-partisansi"nya. 

kebanyakan ulamak-ulamak atau ustad2 di malaysia ini yang dilihat oleh tuan guru sebagai mereka yg mengiktirafkan diri mereka sendiri sebagai pendakwah bebas sebenarnya menganut idelogi-ideologi politik mereka. 

ustad azhar idrus sbg contoh. turut menggelarkan dirinya sebagai pendakwah bebas. tapi tetap berpolitik dengan ber-pro-kan PAS. ustaz kazim, sebenarnya ialah ahli PAS dan pernah pegang jawatan dalam PAS. tapi menggelarkan diri mereka "bebas". 

sebab itu istilah non-partisan gagal difahami oleh kita hari ini kerana kekeliruan melanda masyarakat kita apabila melihat mereka yang menggelarkan diri mereka "bebas" itu sebaliknya berpegang dan bertindak menyebelahi dan meng-ahli-kan diri mereka sendiri ke dalam parti tertentu. 

menyokong dan meng-ahli-kan diri adalah 2 perkara yang berbeza. 

Dr Sam menulis lanjut ketika isu kempen Romney di US yang berlangsung pedas apabila romney dan partinya mengajak peniaga-peniaga besar dan usahawan mexico yang sudah menjadi warganegara US untuk berkempen dan menyebelahinya pada satu pemilihan untuk memenangkan republikan di US, namun apa dia yang berlaku? usahawan2 mexico yang diwakil oscar aguirre menyatakan kepada romney, anda semua dialu-alukan untuk pertandingan ini. obama juga dialu-alukan. Bush juga dialu-alukan malah Clinton juga dialu-alukan. kami tidak akan jadikan diri kami sbg penghenti kepada sesuatu kumpulan atau fahaman. 

betapa tersentapnya Romney apabila Aguirre berkata sedemikian. maka ramailah yang melawan dan mengugut serta mengancam Aguirre ketika itu. 

namun, Aguirre bertahan. kerana non-partisan menjunjung semangat demokrasi. non-partisan terdidik dengan semangat menghormati. non-partisan tidak mendakwa dirinya sahaja yang benar malah mengalu-alukan kepelbagaian. sepertimana yang Aguirre kata kpd Romney; "kami alu-alukan Bush, kami alu-alukan Clinton, "kami alu-alukan obama..." 

namun, pendakwah bebas yang menggelarkan diri mereka sebagai "bebas" itu sebenarnya adalah mereka yang bertopengkan istilah "bebas" untuk memastikan fahaman dan pegangan mereka sahaja yang betul serta menghalang kebebasan yang lainnya. 


Tuan Guru mungkin lupa. anaknya juga kadang kala "pendakwah bebas". malah ramai pimpinan ulamanya juga "pendakwah bebas". sehingga hari ini, masih ramai golongan ulamak dan ustaz dalam PAS menjadi "pendakwah bebas" termasuk yg berkhidmat dengan dewan ulama dan memegang jawatan tinggi dalam dewan tersebut. tuan guru terlupa.

para "pendakwah bebas" inilah yang sedang melalang kerana tidak "beriman" kepada istilah non-partisan itu sebenar-benarnya. 

saya sayang tuan guru. 

saya bukan non-partisan. 

saya "PARTY-SON" 

ha ha ha! 


ketika saya bersolat di dalam pejabat beliau, di belakang sosok tubuh yang semakin uzur ini, yang namanya digeruni musuh politiknya ini, memang saya merasakan aura-nya melangit. nur-nya membumi. walau dia bukan seorang malaikat. Tuan guru kekal saya hormati walau beliau banyak mengkritik perkara-perkara yang saya perjuangkan. 



ditulis pada:

2 disember 2013. jam 11 pagi. di sunway, selangor. 

Sunday, October 13, 2013

Rasuah Makin Sepi di dalam UMNO. bagaimana pula dengan PAS?

kehangatan pemilihan agung UMNO yang saya umpamakan ibarat haiwan-haiwan memilih pemimpinnya dalam kenyataan yang dibuat melalui laman twitter dan fb ada rasionalnya.

scene baling mikrofon, kempen anti liberalisme, dan juga pembatalan calon bertanding secara tidak munasabah adalah bertentangan dengan penerimaan akal seorang manusia waras. ya, manusia waras. bernama manusia.

telah pun kita saksikan bagaimana Shahrizat yang dikenali juga sebagai "lembu" telah kekal jawatan ketua wanita walau telah dibuktikan terkait dengan skandal lembu rasuahnya itu.

telah pun kita saksikan bagaimana Khairy Jamaludin yang terkenal dengan penyelewengan dan salahguna kuasa sewaktu Pak Lah menjadi PM sekali lagi menang dalam jawatan ketua pemuda.

tidakkah ini semua hanya dapat diterima haiwan yang bodoh sahaja yang dah tahu orang itu bersalah tapi tetap nak dijadikan pemimpin. jadi, hanya haiwan boleh terima pemimpin korupsi.

baik.

kita beralih pada muktamar Agung PAS pusat.

UMNO dilihat dalam pemilihan kali ini sebagai kurang mengamalkan budaya rasuah dalam pemilihan. semakin sepi isu politik wang dalam pemilihan kali ini. tapi saya yakin, pasti ada. pasti ada.

tapi bagaimana pula dengan PAS?

kita tidak hairan dengan cara UMNO dan haiwan-haiwannya bermain rasuah dan duit untuk mengekalkan kuasa dan tampuk darjatnya. sebab namanya UMNO. barua penjajah.

tapi PAS....yang telah menyalahguna nama Islam kebelakangan ini...pun dikhabarkan sudah mula pandai secara "halal" bermain wang dalam politik.

ada yang berkempen kepada kawasan-kawasan dengan agihkan lembu korban asalkan mengundinya dalam muktamar kali ini.

ada yang konon roadshow ke setiap kawasan sambil beri sumbangan dengan hajat mencalonkannya dalam muktamar nanti.

tak kisahlah ia golongan ulama atau profesional. keduanya sama sahaja.

tapi yang lebih parah ialah team ulamak. amat ketara. menggunakan nama agama untuk kekalkan kuasa.

jadi..marilah sama-sama...kita saksikan....kedua-dua barua penjajah ini dalam arena politik mengekalkan kuasanya.

(PAS juga barua penjajah kerana berasal dari UMNO) - rujuk sejarah penubuhan PAS



Pemuda PAS kawasan planet marikh. 
cawangan bandar pluto. 


Thursday, August 8, 2013

Aidilftri dan berselingkuh di bumi Syria

salam aidilfitri. perutusan khas dari team REVOLUSI HABIB buat anda semua

sempena aidilfitri, RH nak bagitau, posting tertinggi RH sepanjang RH ditubuhkan ialah cerita pasal" JKKK Fanclub dan penipuan atas nama agama".

sampai pagi raya, post tu masih ada orang baca. hahaha

anyway, ramai yang nak anjurkan debat dgn admin JKKK atas segala fitnahnya ke atas peguam pembangkang Syahredzan Johan dan juga saya. nombor telefon telah pun dibuka dipapar secara terbuka utk admin JKK call, tapi malang, tidak ada sebarang SMS diterima dari admin JKK

anyway, sempena raya ni, peguam SyahRedzan yang dikatakan "sesat, kafir, dan sekular" tu, telah ambil langkah melupakan hal ini dan memaafkan admin JKK yang buat fitnah ke atas beliau. 

lihat? peguam SEKULAR tu pulak yg nampak lebih ISLAMIK dalam hal memaafkan orang, berbanding orang yang dakwa diri nya sendiri ISLAMIK mcm admin JKK tu. 

hmm...apa nak jadi dunia. orang agama, jual nama agama untuk melariskan produk. 

saya pun nak maafkan admin JKK yang fitnah saya

so, kita bermaafan lah di pagi raya ni ye. huhu. 

kosong..kosong...ow..ow...macam lagu najwa latip tu. 

hah, di kesempatan ini, nak sampaikan kiriman salam hari raya daripada seorang pemimpin negara yang namanya tidak asing lagi buat kalian semua

kiriman salam ini disampaikan melalui seorang ustaz Sunni yang semayang sunat aidilfitri dibelakangnya beberapa jam yang lalu. 

klik pada gambar utk lebih besar

buat pengetahuan semua, disebelah presiden Bashar, adalah Mufti Syria. seorang ahlul sunnah. al fadhil al ustaz, Badreddin 

peliknya, kalau lah Bashar tu Syiah, kenapa la yang dibelakang bashar tu semua nya pakai serban gaya sunni? 

dan kenapa juga dia berselingkuh tangan ketika solat? 

setahu saya, Syiah meluruskan tangan ketika solat. 

dan semua tahu, mufti Syria adalah mazhab Sunni. 

boleh rujuk mana2 sumber utk lebih detail. 

saya beri link, siapa mufti Syria yang korang duk percaya fitnah amerika kata kerajaan Syria ni suka bunuh orang. baca sini:  - klik (siapa mufti syria dan penasihat bashar dalam politik?)

ketahuilah, bashar orang yang bersolat dan banyak membantu gerakan islam dunia

sebab tu, sampai sekarang, Allah masih tak jatuhkan Bashar. 

sumbangan Bashar kepada Palestin, Hamas Khususnya, jauh lebih besar daripada pertolongan yang pemimpin Sunni lain pernah bagi pada Hamas tu. 

Bashar bukan sahaja tolong dalam bentuk dana, malah bekalkan senjata, tentera dan perkakas untuk melawan Israel Laknatullah. 

anda fikirlah sendiri, kenapa Allah tidak terima doa kalian untuk kekalahan Bashar. 

ingat juga! Amerika penuh dengan propaganda fitnah. 

bak kata ulama sunni malaysia , Muhd Zuhdi, iaitu individu hebat yang menjadi pengantara antara pertemuan IKhwan Muslimin Syria dengan Tuan Guru Presiden PAS, "takkanlah tentera Bashar tu nak bunuh orang, dia rakam dulu dan kemudian upload." mcm lakonan wayang saja.

kalau orang nak bunuh, nak seksa orang, dia tak rakam. boleh jejas imej, keluarga dia jugak. malah keselamatan dia sndiri juga terancam. tak logik bila tengok ada rakaman pembunuhan. 

betul tu ustaz. saya setuju. 

dan untuk pengetahuan anda, sampai hari ini, Gabungan FSA tidak dpt memberikan bukti bukti kepada PBB akan penggunaan senjata kimia dan juga tragedi pembunuhan beramai-ramai oleh kerajaan Syria kepada PBB. malah, pusara yang terkorban dikatakan puluhan ribu tu pun tak dpt dibuktikan bergambar kepada PBB. aik? rakam  video boleh, buat website boleh, takkan lah tangkap sekeping dua gambar bagi pada PBB tak boleh? nampak benor pembohongnya

anyway, selamat menyambut hari raya, ikhlas dari saya yang hensem lagi kacak bergaya.

 

Saturday, August 3, 2013

JKK FanClub dan penipuan atas nama agama

Rasulullah telah menjanjikan kpd kita di akhir zaman ini, akan ada satu golongan yang menggunakan nama agama untuk tujuan menipu.

baik untuk mengaut keuntungan, mahupun untuk menyebar fakta salah mengenai cara dakwah Islam.
JKK Fanclub mutakhir ini banyak menarik orang untuk membaca laman fb nya

masa kehangatan PRU 13, JKK Fanclub telah melaga-lagakan pimpinan NGO dan PKR dengan kepimpinan PAS.

antara yang berjaya dilagakan oleh admin JKK berasal dari terengganu ini ialah, kenyataan Che Gu Bard yang tidak merujuk kepada individu tertentu namun admin JKK menyatakan dalam FB ia dituju kepada pemuda PAS.

manakala, admin JKK ini juga pernah melagakan sesama pimpinan PAS iaitu antara Khalid Samad dengan kepimpinan lain dgn menuduh Khalid Samad sebagai parasit dalam PAS yang cuba jatuhkan team ULAMA dalam PAS.

terbaru sekali sebelum admin JKK pertikai aqidah saya ini, admin JKK juga menuduh peguam yang banyak membela pemimpin Pakatan Rakyat di Mahkamah sebagai kafir hanya kerana peguam Syah Redzan berlainan pendapat dengan Ketua Pemuda PAS

apa yg lebih tak faham ialah, admin JKK juga sanggup menipu dengan meletak printscreen kononnya kenyataan dari FB ketua pemuda PAS tetapi rupanya fb itu adalah palsu. FB sebenar Ust Nasrudin terdapat perkataan TANTAWI di hujung nama, MANAKALA JKK pula tak da perkataan TANTAWI. menipu atas nama agama , JKK halalkan.


masih su'u zhonn (sangka buruk) pada pemimpin PAS yg sudah mengakui tidak sesat. dituduh pula bertaqiyyah. haha. peliknya nak dakwah orang mcm ni.


Jawapan Peguam Syahredzan mengenai tuduhan Kafir oleh admin JKK


Admin JKK sewenangnya printscreen sekerat dua, dan tuduh akidah org lain sbg rosak.


cemburu pulak dia bila ada kawan2 dia sendiri marah kat dia sebab suka buat fitnah kt org lain


anda bandingkan nama Ust Nasrudin Hassan tu dengan page FB Ustaz Nasrudin Hassan yang sebenar dibawah ni:


ada perkataan TANTAWI di FB kETUA pEMUDA PAS tersebut. manakala Admin JKK printscreen tak da nama TANTAWI. menipu lah admin JKK atas nama agama



admin JKK bukan sahaja gagal faham politik, malah bukan dari kalangan akademik kerana Satun dan Johor pun dia x boleh beza


Admin JKK pertahan tindakan rasis guru besar sekolah seri pristana yang letak anak cina dan india dalam tandas.

seluruh pemimpin PR bersetuju tindakan itu RASIS. tapi JKK pertahan guru besar pro UMNO tersebut. 

Saturday, July 27, 2013

The Pluralism Project: satu projek mendendangkan keharmonian

ramai yg sudah dengar istilah pluralisme. 

yang tolong dan bantu mempopularkan istilah PLURALISME ini adalah pertubuhan ISMA. 

ISMA banyak bantu dalam mempromosi isu ini. 

walaupun apa yang dipromosinya itu adalah negatif, namun, setidaknya ramai yg sudah dengar dan tidak janggal lagi. memudahkan lagi usaha kami sekumpulan dari dalam dan luar negara utk bawa istilah ini ke dalam negara. 

hari ini, setelah berminggu saya tidak tulis dalam blog kerana sibuk dgn tugasan baru dalam sebuah parti, saya nak maklumkan mengenai sedikit permulaan akan isu pluralisme yang semakin mengembang ini 

macam biasa, ramai golongan yang tidak mahu mengkaji dan membuka mindanya, akan terus menolak pluralisme. 

walaupun kita mendakwa, bahawa baginda nabi sendiri amal pluralisme ketika sohifah madinah, namun, macam biasa, dalam dunia ini khususnya ustad-ustad melayu dan arab, akan jadi lebih hebat daripada nabi. 

zaman nabi, nabi tidak mengkafirkan orang itu dan ini, tapi zaman kini, ustad-ustad yang baru dpt title doktor sikit dah berani mengkafirkan orang sesuka hati. 

sebab itu, saya tidak pernah percaya ustad-ustad dari kaum majoriti. mereka langsung berpemikiran sempit. 

dalam usaha saya sementara bermuqaddimah mengenai pluralisme ini, saya telah berjumpa rambang dengan beberapa orang yang idealis dan saya bertanya akan pluralisme ini. 

antaranya ialah,

Ustaz Wan Ji (mantan ahli majlis dewan ulama PAS selangor)

Peguam Razlan (peguam kepada Datuk Seri Anwar) 

Abdullah Ismail (Setiausaha Agung Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia)

Amanda (Malaysian Catholic Student Society) 

Manivannan Gowindasamy ( Member of Parliament)

dan beberapa orang lagi dari pelbagai kumpulan

seterusnya, petang ini, saya akan catatkan beberapa orang penting yg bergerak dan berjuang utk menggerakkan kempen dan agenda ini. 

sebelum saya "khalas", saya nak tegaskan bahawa agenda Pluralisme adalah jauh lebih baik daripada "interfaith dialogue". dan saya tidak nafikan usaha "interfaith dialogue" di universiti-universiti adalah selangkah ke arah PLURALISME. tahniah UIAM yang banyak menganjurkan program sebegini. 


Friday, July 19, 2013

Forum bantah TPPA gandingkan PAS dan PSM semeja!

penting!

mohon tuan-tuan sebarkan.

ini soal masa depan negara!

islamis ka, sosialis ka, komunis ka, ethist ka, liberalis ka, semuanya ada tanggungjawab mempertahan negara!

tahu tak sekarang wakil kerajaan Malaysia sedang berunding di sabah?

sikit lagi mereka akan benarkan TPPA satu perjanjian yang menggadaikan banyak kepentingan negara!

kalau ini ditandatangani, maka kita semua akan merempat negara sendiri.

silap2 boleh jadi mcm palestin!

israel jajah negara berperingkat-peringkat!

jangan biar sampai rakyat kita melarat!

sebarkan poster forum ini.

pastikan kerajaan malaysia hambat wakil amerika dan proksi mereka!

klik pada poster. dan download. 

sebarkan .

org islam dan bukan islam perlu ganding  bahu lawan penjajahan bentuk baru amerika!